Wat is conversie?

Betaalbaar online marketing voor iedereen
Marktleider voor het mkb in de Benelux
20+ jaar ervaring

Conversie is het omzetten van websitebezoek naar een bepaald doel dat u met uw website heeft. Dit kan bijvoorbeeld het plaatsen van een bestelling zijn, maar ook het bezoeken van een fysieke winkel, het maken van een reservering of het invullen van een contactformulier. Het is immers niet alleen belangrijk om meer bezoekers naar uw website te vergaren, maar het is ook van belang dat bezoekers tot conversie overgaan. Alleen dan haalt u het beste resultaat uit uw website.

Plan uw adviesgesprek in

Grizzly New Marketing is hand-picked by Google as a SMB Partner. Grizzly works closely with businesses to help grow and maximize online campaign performance

F. van de Peppel, Strategic Partnership Development Team at Google for Northern Europe  Google premier partner logo

Budget pakket icoon

Hoe gaan wij als conversie specialist te werk?

Als conversie specialist houden wij ons bezig met diverse methoden om conversies te verhogen. Eén daarvan is het zogeheten A/B-testen. Hierbij worden twee varianten van een bestaande website pagina gecreëerd. 50% van de bezoekers wordt variant A voorgelegd en de overige 50% krijgt variant B te zien. Na een nulmeting van de originele variant worden de twee varianten voor een bepaalde periode getest om te beoordelen welke variant het best converteert en aansluit bij de doelgroep. De best converterende variant zullen we adviseren om in te zetten. Hier kan vervolgens weer een A/B-test op gedaan worden.

Waarom A/B-testen?

Een succesvolle A/B-test zorgt ervoor dat u uiteindelijk meer conversies en omzet uit uw websitebezoekers haalt. Het genereren van bezoekers is namelijk de eerste stap voor het behalen van betere resultaten van uw website of webshop. Daarnaast wilt u deze bezoekers uiteraard ook omzetten naar uiteindelijke, terugkerende klanten. Met een A/B-test worden verschillen in conversiepercentages inzichtelijk en kunt u dus eenvoudig de (verwachte) ROI berekenen van de verschillende campagnes. Door vervolgens te kiezen voor de best converterende variant, haalt u het beste resultaat uit uw website of webshop.

A B testen
Beer met webbrowser en click

Wat kan er worden getest met een A/B-test?

Met een A/B-test is vrijwel alles te testen. De meest voorkomende testelementen zijn het aanpassen of toepassen van onder andere:

  • Kopteksten
  • Sub-kop teksten
  • Paragraaf indeling
  • Referenties
  • Call-to-action teksten
  • Call-to-action vormgeving
  • Links
  • Afbeeldingen
  • Social media
  • Media vermeldingen
  • Behaalde awards en keurmerken

Een bewezen methode voor conversieoptimalisatie

Conversie specialist word je uiteraard niet zomaar. Grizzly New Marketing heeft haar conversie optimalisatiemethode dan ook veelvuldig aangepast en ontwikkeld. Dit heeft geleid tot een werkwijze die bij klanten het aantal conversies liet verdubbelen of zelfs meer resultaat had! Daarnaast profiteert u bij ons van een uitgebreide dienstverlening. We helpen u niet alleen met conversieoptimalisatie, maar staan ook voor u klaar met zoekmachine positionering, het toepassen van rich snippets en nog veel meer.

Onze werkwijze is als volgt:

Tijdlijn conversie

Vraag een offerte aan

Wilt u meer weten over wat conversie specialist Grizzly New Marketing voor u kan betekenen? Als online marketing bureau voorzien wij u graag geheel vrijblijvend van meer informatie en een offerte op maat. Neem hiervoor contact met ons op.

Plan hier uw adviesgesprek

Onze strategie