Enhanced calltracking
Wilt u graag weten welke marketingcampagnes optimaal werken voor uw bedrijf? Of bent u benieuwd wat uw inspanningen daadwerkelijk opleveren in conversie? Het is al jaren mogelijk om online conversie te meten. Telefonische conversie is echter nog steeds de standaard, terwijl deze onmeetbaar bleef. Tot nu! Door middel van enhanced calltracking wordt deze belangrijke informatie inzichtelijk. Zo weet u precies via welk kanaal de leads binnenstromen en waar uw marketingbudget het meeste oplevert.
Wat houdt enhanced calltracking in?
Bij enhanced calltracking krijgen verschillende kanalen en sessies unieke telefoonnummers toegewezen. Hierdoor wordt inzichtelijk via welk kanaal of soort advertentie een bezoeker gestimuleerd werd om uw bedrijf te bellen. De bezoeker wordt vanaf het dynamische telefoonnummer direct doorgeschakeld naar het vaste nummer van uw bedrijf, waarna u de conversie oppakt zoals u gewend bent. De enhanced calltracking software koppelt de telefonische oproepen automatisch aan de websitesessies of clicks op uw advertenties. Dit krijgt u dan te zien in een realtime online dashboard.
Waarom zijn deze inzichten zo belangrijk?
Uw marketingbudget wilt u zo effectief mogelijk inzetten. Afhankelijk van uw bedrijf wilt u potentiële klanten stimuleren tot een aankoop, het plaatsen van een bestelling of het maken van een afspraak. Door enhanced calltracking weet u precies welke campagne of advertentie uw nieuwe klant heeft geconverteerd, waardoor u belangrijke inzichten krijgt over het inzetten van uw marketingbudget. Zet u bijvoorbeeld in op social media marketing of kiest u voor een Google Ads campagne? Bekijk eenvoudig welke campagne u meer oplevert en maak de beslissing.

Let’s talk
Wat zijn de kenmerken van enhanced calltracking?
Het is een cliché, maar meten = weten. De belangrijkste kenmerken van enhanced calltracking zijn:






Hoe wordt dit in uw bedrijf geïmplementeerd?
Van de implementatie van enhanced call tracking merkt u niets. De software is eenvoudig op iedere pagina te implementeren met een trackingscript in Google Tag Manager. Wordt er geen gebruik gemaakt van Google Tag Manager? Dan wordt het script bij iedere pagina in de head geladen en wordt het telefoonnummer door een html-element omsloten. Grizzly New Marketing neemt de gehele implementatie voor haar rekening wanneer de juiste inloggegevens beschikbaar zijn.
Wat betekenen wij voor u?
Wanneer u ervoor kiest om uw kostbare telefonische data inzichtelijk te krijgen aan de hand van enhanced calltracking, dan helpen wij u daar graag bij. Denk hierbij aan de implementatie van de software op uw website, maar ook aan maandelijkse overzichtelijke rapportages en gedegen advies op maat. Bent u benieuwd naar deze verbeterde conversiemeting en wilt u graag meer inzicht in de effectiviteit van uw marketingcampagnes? Dan voorzien wij u als conversiespecialist graag vrijblijvend van informatie en een offerte op maat. Neem contact met ons op om een afspraak in te plannen.