Home Facebook bedrijfspagina aanmaken

Facebook bedrijfspagina aanmaken

Een Facebook bedrijfspagina aanmaken kan veel effect hebben. Met een zakelijk Facebook account brengt u uw bedrijf onder de aandacht van een grote doelgroep. Facebook is het snelst groeiende sociale netwerk in Nederland en via dit platform kunt u veel gebruikers bereiken. Via een zakelijk Facebook account kunt u:

  • Uw merknaam meer bekendheid geven;
  • Producten en diensten aanbieden/verkopen;
  • Loyaliteit creëren/relaties versterken.

Facebook voor bedrijven biedt organisaties unieke kansen op het gebied van service, klantenbinding, marketing, sales en branding. Benut deze kansen en laat ook een bedrijfspagina op Facebook aanmaken.

Bij het aanmaken van een succesvolle bedrijfspagina voor Facebook moet u een aantal belangrijke keuzes maken. De belangrijkste is het bepalen van de doelstelling. Vervolgens moet u een keuze maken voor:

  • Een passend en geschikt bedrijfsprofiel;
  • Een herkenbare profielfoto (bijvoorbeeld uw logo);
  • Een omslagfoto die uniek is en past bij het karakter van uw bedrijf (wissel deze foto regelmatig).

Let’s talk.

Hoe kan Grizzly New Marketing u helpen?

Als u zakelijk gebruik wilt maken van Facebook en een effectieve Facebook voor bedrijven account wilt aanmaken en opbouwen, zijn er veel factoren waar u rekening mee moet houden. Eén van de belangrijkste aspecten is het vaststellen en formuleren van een visie en doelstelling. Zonder doel wordt scoren namelijk lastig. Hebt u nog geen doelen vastgesteld, maar wilt u wel uw marketingkansen vergroten door middel van het aanmaken van een Facebook bedrijfspagina? Grizzly New Marketing helpt u graag met het bepalen van een strategie en het inrichten en aanmaken van een professionele Facebookpagina. Ook zijn we u graag van dienst bij het maken van reclame via Facebook, bijvoorbeeld via Facebook advertenties.

Soorten advertenties op Facebook

Er zijn grofweg twee soorten advertenties voor Facebook reclame: advertenties en gesponsorde verslagen. Wat houden deze soorten in en wat voor mogelijkheden bieden ze? Grizzly New Marketing biedt nader inzicht.

Met advertenties kunt u de Facebook bedrijfspagina van uw merk of campagne eenvoudig en doeltreffend promoten. Facebook advertenties zijn in te delen in vier groepen, te weten: standaard advertenties, promoted posts, sponsored search en App downloads. Hieronder vindt u wat meer informatie.

ADVERTENTIES

1. Standaard advertenties

Standaard advertenties vormen de meest eenvoudige vorm van Facebook advertenties. Deze hebben veel weg van Google Adwords, maar zijn echter aangevuld met een afbeelding. Een standaard advertentie bestaat uit:

  • Titel (van maximaal 25 tekens);
  • Bodytekst (maximaal 90 tekens inclusief spaties);
  • Afbeelding (maximaal 100 pixels breed en 72 pixels hoog);
  • Vind-ik-leuk knop.

De standaard advertenties kunnen linken naar zowel een plek op uw Facebook bedrijfspagina (vb: uw prikbord of een applicatie) als naar de URL van uw website. Bij een standaard advertentie toont Facebook tevens de sociale context. Zo wordt het bijvoorbeeld getoond als één van de vrienden van degene die de advertentie ziet fan is van de pagina. Indien degene die de advertentie bekijkt geen vrienden heeft die fan zijn van het bedrijf, dan wordt het aantal fans getoond. Ook wanneer de advertentie linkt naar een externe URL, kan de sociale context getoond worden.

Standaard advertenties kunnen worden getarget op werkelijk elke Facebookgebruiker in Nederland. De standaard advertenties zullen verschijnen aan de rechterkant van het nieuwsoverzicht van de Facebookgebruiker. Om via deze manier op Facebook te adverteren betaalt u kosten per klik (CPC) of per 1.000 vertoningen (CPM).

2. Sponsored Search

Sponsored search is een redelijk nieuwe Facebook advertentie. Met deze advertentiemethode kunnen adverteerders hun pagina promoten aan Facebookgebruikers wanneer deze gebruik maken van de zoekbalk van Facebook. Hiermee kunnen bedrijven zowel op hun eigen merknaam, als op de merknamen van concurrenten adverteren. Er komt dan direct onder het ‘natuurlijke’ zoekresultaat een ‘gesponsord’ resultaat te staan. Door deze methode van adverteren, lijkt Sponsored Search ook erg op Google Adwords. Sponsored Search advertenties zijn eveneens te targetten op elke Facebookgebruiker en worden betaald via kosten per klik (CPC) en per 1.000 vertoningen (CPM).

3. App downloads

De allernieuwste Facebook advertenties zijn de zogeheten mobiele applicatiedownloads. Dit zijn advertenties die downloads van iPhone- en Android-apps promoten. Zo zien Facebookgebruikers de advertentie voor een mobiele app langskomen in hun nieuwsoverzicht, terwijl er ook wordt verteld of er vrienden van hem of haar de app hebben gebruikt. Op het moment dat ze op de advertentie klikken worden ze direct doorgestuurd naar de betreffende app in de App Store (iPhone) of Google Play store (Android), waar ze de app direct kunnen downloaden. Deze advertenties maken het mogelijk om heel gericht te targeten op mobiele gebruikers en conversies (in de vorm van app downloads) te halen.

GESPONSORDE VERSLAGEN

De tweede soort advertenties op Facebook vormen de gesponsorde verslagen. Met deze gesponsorde verslagen bent u in staat om een interactie van een fan van uw bedrijf op Facebook te melden aan de vrienden van die betreffende fan. Voorbeelden hiervan zijn:

  • Paginalike: Like van, reactie op of share van een post;
  • Het bekijken van een foto of video;
  • Reactie op een poll;
  • Inchecken op een plaats;
  • Gebruik van een applicatie.

Er zijn maar liefst twaalf verschillende varianten van gesponsorde verslagen. De drie meest gebruikte zijn:

  • Paginalike: hiermee laat u aan de vrienden van een fan zien dat hij of zij fan is geworden van de Facebookpagina van uw bedrijf;
  • Like van een post: hiermee laat u aan de vrienden van een fan zien dat deze (op) een bericht op uw Facebookpagina heeft geliked, geshared of gereageerd;
  • App like: hiermee laat u aan de vrienden van een fan zien dat degene de applicatie op Facebook heeft gebruikt.

Wilt u weten welke soorten advertenties op Facebook het meest interessant zijn? Of wilt u graag een Facebook bedrijfspagina laten aanmaken? Neem contact met ons op en wij vertellen het u graag!

Grizzly New Marketing is gecertificeerd partner van...