Facebook voor bedrijven
Hoe profileert u zich op Facebook?
Bij het aanmaken van een Facebookpagina voor bedrijven is het belangrijk om eerst een duidelijke strategie te bepalen. Houd er rekening mee dat Facebook een sociaal netwerk is en dat het sociale aspect niet uit het oog verloren moet worden.
Om op te vallen tussen alle andere bedrijven op Facebook, is het belangrijk authentiek te zijn. Alleen zo kunt u een goede naam opbouwen en veel ‘likes’ creëren.
Op Facebook is interactie belangrijk. Door interactie vergroot u het bereik van een bericht. Reageer daarom meteen op een conversatie en niet pas een paar dagen later. Hoe meer tijd er verstrijkt, hoe minder bereik u behaalt. Neem actief deel aan conversaties over onderwerpen uit uw vakgebied. Ook uw deelname aan andere gesprekken kan tot een groter bereik leiden.
Let’s talk
Laat op uw website zien dat u zakelijk gebruik maakt van Facebook. Ook via bijvoorbeeld nieuwsbrieven kunt u uw Facebookpagina onder de aandacht brengen.
Een snelle manier om volgers op te bouwen is om personen en zaken te ‘taggen’ in status updates. Als u iemand of een ander bedrijf ‘tagt’, verschijnt dit op de Facebookpagina van de persoon of het bedrijf in kwestie. Zo trekt u de aandacht van de volgers van deze pagina en kunt u uw bereik nog verder uitbreiden en meer leads creëren.
U kunt ook adverteren op Facebook. Dit werkt net als bij Google Ads met een vooraf bepaald budget.

Wat kan Grizzly New Marketing voor u betekenen?
Grizzly New Marketing kan u van dienst zijn als u zich met uw bedrijf wilt profileren op Facebook. Wij helpen u graag met het aanmaken van een account voor bedrijven. Ook bij de inrichting van uw Facebookpagina kunnen wij u helpen.