Home Lokale zoekmachine positionering via Google Places en Maps

Lokale zoekmachine positionering via Google Places en Maps

Laat een Google Places account aanmaken voor optimale regionale en lokale vindbaarheid

Local search ofwel lokaal zoeken is het meegeven van een locatie bij het ingeven van een zoekopdracht of het herkennen van de regio door Google. U voegt een plaatsnaam toe aan het trefwoord waar u op zoekt in Google, maar voor veel bedrijfssegmenten herkent Google de regio zelf. Local search zoekopdrachten nemen een steeds groter deel in van de totale zoekopdrachten in Google.

Omdat zoekmachines zoals Google steeds meer resultaten van zoekopdrachten relevant maken voor de plek waar men zich bevindt of waar men zoekt, wordt lokale optimalisatie steeds belangrijker. Ook mobile search (dat is het zoeken via de mobiele telefoon) neemt hand over hand toe en het merendeel van deze mobiele zoekopdrachten zijn lokale zoekopdrachten. Om hogere posities in de zoekmachines te behalen speelt lokale zoekmachine optimalisatie (Local SEO) een steeds grotere rol.

Dankzij het laten aanmelden van een Google Places account en Google Maps kunnen (potentiële) klanten in uw omgeving u gemakkelijk vinden. Bovendien wordt zo uw naamsbekendheid in de regio vergroot. Local SEO biedt dus meerdere voordelen waar u van kunt profiteren. Google geeft aan dat 97 procent van consumenten online naar bedrijven in de regio zoekt. Er valt dus veel voordeel te behalen als uw bedrijf lokaal goed vindbaar is.

Lokale zoekmachinepositionering via Google Places en Maps

Let’s talk.

Lokale organische zoekresultaten

Na de introductie van de Google Venice update in 2012 is steeds meer de nadruk komen te liggen op de lokale organische zoekresultaten. Na een plaatsgebonden zoekopdracht toont Google in de organische resultaten de Google Places resultaten.

Het verschil tussen de organische en lokale resultaten zijn nog nauwelijks zichtbaar. Het is dus belangrijk dat uw website ook in Local Search via Google Places vertegenwoordigd is. Start daarom meteen met lokale zoekmachine positionering via Google Places, Google Lokaal of Google My Business (Google Mijn Bedrijf). Google My Business is samengesteld uit Google+, Lokaal en Google+ Pagina’s. Van beide producten zijn de goede eigenschappen samengevoegd in dit product. Met Google Mijn Bedrijf wordt uw bedrijfsinformatie op één plek naar buiten gebracht en dat biedt veel voordelen.

Laat een Google Places / Google Lokaal of een Google business account aanmaken

Grizzly New Marketing kan een Google Places / Google Lokaal of Google Places business account voor u aanmaken en inrichten. U bent er zo zeker van dat uw Google Places / Google Lokaal of Google Mijn Bedrijf account optimaal wordt ingericht en beheerd. Op deze manier wordt u lokaal en regionaal beter vindbaar voor uw online doelgroep en kunt u meer conversie halen uit uw website. Vraag naar de mogelijkheden om een Google Places account te laten aanmelden bij Grizzly New Marketing door direct contact met ons op te nemen.

Grizzly New Marketing is gecertificeerd partner van...