Zakelijk Facebook
Uw bedrijf en social media
Als u deel neemt aan de sociale netwerken, kunt u uw online doelgroep vergroten en zo uw business laten groeien. Er zijn drie soorten social media die veel gebruikt worden voor zakelijke doeleinden om consumenten te bereiken: Facebook, LinkedIn en Twitter. Als u deze kanalen zakelijk wilt inzetten, is het belangrijk dat u daarmee uw doelen bereikt. Zet social media dus goed in voor het juiste effect.
Facebook en zakelijk gebruik
Facebook is een platform met meer en meer gebruikers. Facebook heeft 1 miljard gebruikers wereldwijd en ongeveer 7 miljoen gebruikers in Nederland. De meeste mensen zijn bekend met het persoonlijk gebruik van Facebook, maar wist u dat u Facebook ook heel goed zakelijk kunt inzetten? Met zoveel gebruikers kunt u ervan uitgaan dat ook uw doelgroep actief is op Facebook.
Let’s talk
Wat is het verschil tussen een persoonlijk profiel en een zakelijke Facebookpagina?
Facebook heeft bepaald dat profielen (tijdlijnen) bedoeld zijn voor enkel en alleen persoonlijk gebruik en niet voor commerciële doeleinden. Een persoonlijk profiel heeft daarom de naam van een individu. Zakelijk Facebook bevat pagina’s die zijn bedoeld voor professioneel gebruik. Deze Facebookpagina’s bieden bedrijven, organisaties en merken de ruimte om op Facebook aanwezig te zijn. Een zakelijke Facebookpagina heeft geen ‘vrienden’, maar mensen kunnen de zakelijke pagina ‘liken’ door ‘vind ik leuk’ aan te vinken. Op deze manier kunt u via Facebook contact maken met uw online doelgroep en dit kan veel voordelen bieden.

Het doel bepalen van de Facebookpagina voor uw bedrijf
Als u besluit om met uw bedrijf op Facebook actief te worden, is het belangrijk vooraf te bepalen wat het doel wordt van de zakelijke pagina en wie u ermee wilt bereiken. Het is belangrijk dat u precies weet wat u op de bedrijvenpagina voor Facebook gaat plaatsen, promoten en delen om zoveel mogelijk volgers te krijgen. Het is immers de bedoeling dat zo veel mogelijk gebruikers van Facebook de berichten op uw zakelijke pagina zien en ‘liken’.
De juiste ‘likes’
Als u veel ‘likes’ heeft voor uw bedrijfspagina op Facebook, bent u er nog niet. Facebook laat niet iedere volger het bericht zien dat u deelt. Daarom zijn de juiste ‘likes’ veel belangrijker om een goed effect te behalen omdat het aantal mensen dat u bereikt met een bericht afhangt van hoe actief de volgers van de pagina zijn. Het is ook van belang hoe er gereageerd wordt op het bericht en hoe lang geleden het geplaatst is. Als een bericht zeer kort geleden geplaatst is, wordt het relatief vaak vertoond. Als er veel interactie is (veel ‘likes’ of vaak gedeeld), dan wordt het bericht aan steeds meer volgers getoond. Daarom is de interactie op de berichten die u plaatst een zeer belangrijk aspect van het succes van uw zakelijke Facebookpagina.
Hoe creëert u veel interactie?
Veel interactie bereikt u door aantrekkelijke berichten en acties te plaatsen op de Facebookpagina van uw bedrijf. Als u ziet dat hier veel positieve reacties op komen, kunt u dit soort berichten en acties vaker plaatsen en het bereik van uw pagina groeit! Wilt u nog meer bereik? Maak dan gebruik van Facebook advertenties.
Wat kan Grizzly New Marketing voor u betekenen?
Als u zakelijk gebruik wilt maken van Facebook, kan Grizzly New Marketing u van dienst zijn. Wij helpen u graag met het aanmaken van een zakelijke account op Facebook en met het opzetten van een effectieve Facebook advertentiecampagne. We informeren u graag persoonlijk over de kansen voor uw bedrijf!