Home Google afbeeldingen optimaliseren

Google afbeeldingen optimaliseren

Google heeft de manier van het tonen van afbeeldingen sinds de overstap naar Universal Search aangepast. Waar vroeger er een aparte tab was waar mensen daadwerkelijk zelf de keuze moesten maken op afbeeldingen, worden deze nu ook in de organische zoekresultaten getoond. Hierdoor vallen de afbeeldingen meer op en zullen meer zoekers daadwerkelijk afbeeldingen bekijken. Door afbeelding optimalisatie te gebruiken kunt u met uw website op een extra manier terugkomen in de top resultaten.

Hoe werkt Google afbeeldingen weergave?

Hoewel Google afbeeldingen kan weergeven, indexeren en waarde mee kan geven, is deze (nog) niet in staat om afbeeldingen uit zichzelf te begrijpen. Als Google een afbeelding tegen komt op uw website, zal deze niet uit zichzelf kunnen bepalen of het hier om een kantoorgebouw gaat, of juist over een persoon.

Om er toch voor te zorgen dat de afbeeldingen die op uw website gebruikt worden in de juiste context geplaatst worden, en deze als zodanig ook bij de goede zoekopdrachten terug te krijgen, zijn er methodes ontwikkeld die Google hierbij helpt.

Zo is Google bijvoorbeeld wel in staat de content van de pagina waarop de afbeelding staat te analyseren en te “begrijpen”. Als op deze pagina dan een afbeelding staat is Google in staat deze te koppelen aan het onderwerp van de pagina. Dit is echter maar een klein deel van hoe Google afbeeldingen op een juiste manier kan indexeren. Gezien hier nog niet altijd de juiste conclusie aan wordt verbonden bij de getoonde afbeeldingen.

Door goed gebruik te maken van verschillende elementen en methodes kunt u de zoekmachines zoals Google helpen uw afbeeldingen beter te begrijpen. Afbeelding optimalisatie heeft drie voordelen voor uw website:

  1. Meer bezoekers doordat zoekers ook via afbeeldingen bij u terecht kunnen komen;
  2. Een verbetering van uw algehele website optimalisatie (de website wordt interessanter om te indexeren;
  3. U wordt gevonden als er gezocht wordt op afbeeldingen van dat onderwerp.

Waarom afbeeldingen werken

  • 60% van de consumenten zijn meer geneigd om contact op te nemen met het
    bedrijf bij gebruik van afbeeldingen van de locatie of het kantoor.
  • bij een e-commerce website geeft 67% van de consumenten aan dat de kwaliteit van de afbeeldingen meespeelt bij een aankoop.
  • 90% van de informatie die bij het brein naar binnen gaat is visueel, en visuele
    content wordt 60,000x sneller opgenomen dan tekst.
  • 40% van de mensen zullen sneller reageren op visuele informatie dan bij een
    standaard platte tekst.
Neem direct contact op
google-afbeeldingen

Maak gebruik van de mogelijkheden van Google afbeeldingen!

Voor ieder bedrijf is het belangrijk om via het internet gevonden te worden met de producten of diensten die u aanbiedt. Door gebruik te maken van de mogelijkheden die Google afbeeldingen biedt zorgt u ervoor dat uw bedrijf nog beter vindbaar wordt.
Grizzly New Marketing koppelt daarom afbeeldingen aan de door u gekozen trefwoorden, en optimaliseert deze zodat uw afbeeldingen goed door Google gelezen en geïndexeerd kunnen worden en, belangrijker nog, als relevant worden aangemerkt voor de gekozen trefwoorden.

Uiteindelijk leidt dit tot een weergave van uw afbeeldingen in zowel de “normale”
zoekresultaten van Google, als bij de Google afbeeldingen zoekresultaten.

Wanneer potentiële klanten zoeken op het gekozen trefwoord, zal er een afbeelding afkomstig van uw website getoond worden, wat de kans vergroot dat deze klant op uw afbeelding bekijkt en (door te klikken op de afbeelding) op uw website terecht komt, wat uiteraard ook leidt tot een grotere kans op conversie.

Grizzly New Marketing is gecertificeerd partner van...