Home Met Google Analytics uw website analyseren

Met Google Analytics uw website analyseren

Niet alleen een goede vindbaarheid van uw website via zoekmachine positionering, maar ook het meten en analyseren van de bezoekers op uw website is erg belangrijk. Door middel van het statistiekenpakket Google Analytics kunt u meten hoe uw bezoekers zich gedragen op uw website. Hiermee is het analyseren en aansturen van de commerciële prestaties van uw website mogelijk.

U ontvangt van ons maandelijks een digitaal rapport waarmee u inzage krijgt in veel data, zoals:

Bezoekersaantallen

Bezoekersaantallen

U ziet het aantal bezoekers op uw websites, het aantal unieke en terugkerende bezoekers, de gemiddelde duur van bezoeken aan uw site en het aantal pagina’s dat bezoekers bekijken.

Herkomst van bezoeken

Herkomst van bezoeken

U krijgt inzage in hoe bezoekers op uw site terecht zijn gekomen. Hebben ze u gevonden via de zoekmachines of komen bezoekers rechtstreeks binnen op uw website of via verwijzende websites? Bovendien worden de gegevens geografisch weergegeven; u kunt zien uit welke landen en welke steden u bezoek krijgt.

Business to Business

Business to Business

Bij een zakelijke doelgroep is het mogelijk te achterhalen welke organisaties uw website bezoeken. Door inzage in deze gegevens leert u waardevolle leads kennen.

Return On Investement

Return On Investement

Door het instellen van doelen, kunt u zien hoe vaak er online overgegaan is tot conversie. Denk hierbij aan het invullen van een contactformulier, inschrijvingen voor een nieuwsbrief of de online aankoop van een product.

Trefwoord gebruik

Trefwoordgebruik

U kunt zien via welke trefwoorden bezoekers binnenkomen op uw website. Bezoekers komen vaak via een veelvoud van de gekozen trefwoorden binnen op uw website, dit wordt inzichtelijk voor u gemaakt.

Bezoekersgedrag

Bezoekersgedrag

U ziet welke pagina’s in uw website bezoekers aantrekken en via welke pagina’s men de website verlaat. Daarnaast ziet u hoe men door de site navigeert.

Met Google Analytics uw website analyseren

Let’s talk.

Uit onze ervaring blijkt dat veel van onze klanten die gebruik maken van Google Analytics hier nog niet alle mogelijkheden van benutten. Het pakket is geïmplementeerd in de site, maar er zijn geen doelen ingesteld en de statistieken worden niet geanalyseerd, door bijvoorbeeld Google Analytics A/B testing. Een gemiste kans: hierdoor haalt u niet het maximale voordeel uit de mogelijkheden die Google Analytics biedt om te begrijpen hoe gebruikers in uw site navigeren en de vele andere aspecten van uw website te analyseren.

Wanneer u investeert in een goede vindbaarheid van uw website om hiermee meer bezoekers naar uw website aan te trekken, is het belangrijk dat uw bezoekers ook daadwerkelijk rendement opleveren. Wij kunnen voor u doelen instellen in uw Analytics waarmee het rendement van uw website inzichtelijk wordt. Daarnaast is het mogelijk dat wij de Analytics van uw website periodiek analyseren met behulp van Google Analytics AB testing en u naar aanleiding hiervan advies geven waardoor het rendement van uw website verder zal verbeteren en uw Return On Investment zal toenemen.

Heeft u onvoldoende inzicht in uw rendement uit de website/webshop? Wilt u meer weten hoe u met Google Analytics AB testing uw website kan analyseren? Nodig ons uit en we informeren u graag over de mogelijkheden!

Grizzly New Marketing is gecertificeerd partner van...