Google afbeeldingen weergave
Om als bedrijf succesvol te zijn met Google afbeeldingen, dienen uw afbeeldingen te voldoen aan diverse richtlijnen. Grizzly New Marketing somt ze voor u op.
1. Kwaliteit
Zorg altijd voor afbeeldingen van hoge kwaliteit. Afbeeldingen van hoge kwaliteit stralen betrouwbaarheid uit, waardoor uw klanten uw bedrijf als betrouwbaar en competent inschatten. Hierdoor zijn klanten eerder geneigd om op uw afbeeldingen weergave te klikken.
LET OP: Size matters. Hoe groter het bestand, hoe langer het duurt voordat deze is ingeladen, let dus op de snelheid van uw pagina’s.
2. Aantal afbeeldingen in webshop
Zorg altijd voor meerdere afbeeldingen van het product in uw webshop. Geef uw klanten de mogelijkheid om het product vanuit diverse invalshoeken te bekijken, zodat ze een goed beeld van het product krijgen. Ook een afbeelding waarop uw product ‘gebruikt’ wordt, versterkt dit beeld bij uw klanten. Des te beter het beeld is dat uw klanten van uw product hebben, des te groter de kans op conversies is.
Voorbeeld: Zes afbeeldingen van het product leidt tot 35% meer conversie dan drie afbeeldingen van het product.
3. Echte afbeeldingen
Gebruik altijd echte afbeeldingen in plaats van stock foto’s. Stock foto’s vallen minder op in de zoekresultaten, aangezien veel bedrijven deze foto’s gebruiken. Met eigen foto’s kunt u gemakkelijker de aandacht van de klanten trekken, waardoor de kans op conversies uiteraard groter wordt.
