Home ROI berekenen

ROI berekenen

Uiteraard draaien al uw marketinginvesteringen maar om één ding: rendement, ook wel ROI (Return On Investment) genoemd. Return on investment betekent letterlijk ‘rendement op investeringen’ en dat zegt eigenlijk precies waar het op staat. Als men vraagt om het ROI dan wil men dus weten wat het rendement is op de gedane investeringen. Levert de investering een verlies op, dan is de ROI een negatief getal; levert de investering winst op, dan is de ROI een positief getal.

Formule om ROI te berekenen

Het berekenen van uw ROI is heel eenvoudig. Gebruik hiervoor deze formule:

Return on investment (ROI) = (Verwachte) opbrengst/ Investering (kosten) × 100%.

Let’s talk.

Zoals geportretteerd in de formule gaat het om zowel verwachtte als daadwerkelijke opbrengst en kosten. Dat is logisch, aangezien u graag voor u ergens in investeert wilt weten of iets het geld waard is. De ROI berekening biedt dan ook een adequate inschatting van de winstgevendheid van bijvoorbeeld uw marketingcampagne. Daarnaast is ROI uiteraard ook een goede graadmeter om te kijken of uw campagne het juiste effect heeft gehad.

ROI verhogen

Door middel van conversie optimalisatie is de ROI van uw campagne te verhogen. Grizzly New Marketing, conversie specialist sinds 2001, helpt u aan het substantieel verhogen van uw conversies en dus het ROI.

Grizzly New Marketing is gecertificeerd partner van...